0

Great actions by Kim Renkema

Reiki 2016-05-02 • 838 views
 
Great actions by Kim Renkema

Hoogeveen / Stuttgart - De 27-jarige Hoogeveense volleybalster Kim Renkema, die bij Olhaco begon, is uitgegroeid tot een ster in de hoogste Duitse volleybaldivisie bij Stuttgart.

 

De blonde aanvalster beleeft een droomseizoen, want Stuttgart speelt in de Championsleague, won de Duitse beker en begint komend weekend aan de finale om het kampioenschap tegen Dresdner. Daarnaast sluit ze deze zomer ook weer aan bij Oranje. ‘Dit is het mooiste en beste jaar tot nu toe’, zegt Kim Renkema.

Het kan momenteel niet op voor Kim Renkema. De 1 m 82 lange profvolleybalster kent bij Sutttgart ongekende successen. Ze is een van de smaakmaaksters van de ploeg en Stuttgart wordt soms in de Duitse media, Kim Renkema & Co’ genoemd en dat geeft haar toonaangevende positie duidelijk aan. In de bekerfinale werd Aachen met 3-2 verslagen en in de halve finale van het kampioenschap won Stuttgart twee keer van grootmacht Schweriner SC. Renkema gaat vanaf komend weekend de strijd om de titel aan met Dresdner in een best of five serie. ‘Ik ben aanvoerster en we beleven een fantastisch jaar. Ik speel elke wedstrijd en voel me gelukkig hier. Ik ben dit jaar erg tevreden. We zijn met een compleet nieuw team begonnen en hebben wederom de Duitse beker gewonnen. Dit blijft een magisch hoogtepunt. Voor 10.000 man publiek zo’n prijs winnen is ongelooflijk. Inmiddels staan we in de finale van de Duitse competitie en streven naar de titel. Ook zal ik me deze zomer weer aansluiten bij het nationale team. Ik voel me goed en ben fit. Ik word deze zomer 28 en dat betekent op volleybalgebied niet meer de allerjongste. Toch wil ik nog zeker een aantal jaren door.’

 

#KimRenkema

0 comments

Volleyball players rankingWho is the best volleyball player ever?Show players rankingVolleyball players ranking
Who is the best volleyball player ever?Show players ranking
0